Zoeken in deze blog

29 mei 2012

Warm

De afgelopen weken waren erg warm. Zo warm, dat Ginny voor het eerst van haar leven graag op de stenen vloer ging liggen slapen. Zonder kussentje of vetbedje dus en dat is heel bijzonder.
Ginny en ik hebben ons ritme dus even wat aangepast. Ik ben zelf nl. ook niet zo van de warmte.
Gelukkig wonen we in een bomenrijke buurt en na 3 zomers met honden, weet je wel op welke tijden en welke richting je een rondje kunt lopen en daarbij grotendeels in de schaduw kunt blijven. Ik probeer er zelfs rekening mee te houden dat Ginny rechts van haar, indien nodig, in het gras kan lopen, Hierdoor wordt ze niet onnodig geplaagd door heet asfalt of warme stoeptegels. De rondjes midden op de dag zijn ook wat ingekort en ik ga pas na 5 uur naar de supermarkt, want dan kunnen we er in de schaduw van enorme eiken naar toe lopen. Vaak neem ik ook wat water mee.
Onze fietstochtjes maken we 's morgens vroeg, om 6 uur, voordat ik ga werken. Heerlijk rustig is het dan en Ginny begint waarachtig lol te krijgen in het fietsen. Nou ja, ik fiets en Ginny loopt er uiteraard naast.

Helaas begaf de airco van onze auto het en omdat het even aan tijd ontbrak om langs de garage te gaan tijdens openingsuren, hebben we een paar dagen met wijd open ramen rondgereden. Voor Ginny geen ideale situatie, dus zodra ik de gelegenheid had, toch maar even snel de garage opgezocht. Daar bleek het een lastig probleem. De computer (jawel, elke moderne auto wordt voor diagnose aan een PC gekoppeld, ik moet er nog steeds aan wennen) gaf wel aan dat er sprake was van een storing, maar kwam niet met specifieke informatie. De airco installatie stond onder druk en hoefde dus niet bijgevuld te worden. Na de nodige handmatige tests en enig brainstormen tussen de monteurs werd de accu van de auto even volledig losgekoppeld, Dat bleek de oplossing. Airco werkt en inmiddels zijn ook de klok en diverse metertjes, waar dat kon, weer goed afgesteld.

Het lijkt er ook op dat Ginny met deze warme dagen extra veel haar verliest. Ze houdt er niet zo van om geborsteld te worden dus dat zal zeker van invloed zijn. Ik ben dan ook superblij met mijn stofzuigrobotje dat regelmatig zijn ronde maakt. Dat scheelt een heleboel zweetdruppels tijdens het stofzuigen, al kan het een handmatige stofzuigbeurt niet helemaal vervangen. Jammer dat het robotje niet in de auto te gebruiken is....want ook daar verliest Ginny veel haar.
Jammer voor Ginny is het feit dat ze juist op deze warme dagen geen ijsje in de Kong krijgt. Door het ontstoken oor en de groeipijn is ze overgeschakeld op ander voer en om een allergie uit te sluiten zit ze nu minimaal 6 weken op speciaal hypo-allergeen voer. Daar mag ze niks anders bij, geen lekkere hapjes dus, of een ijsje van yoghurt. Af en toe een ijsklontje van water kan natuurlijk wel, maar dat is al snel gesmolten of doorgebeten.



Toch zijn er ook cadeautjes tijdens deze warme dagen. Zo liep ik vorige week 's avonds na een flinke onweersbui als afsluiting van een warme dag, terwijl het nog nadruppelde, in het buitengebied te genieten van een prachtige zonsondergang. Niet rood deze keer, maar wel een prachtig licht. En terwijl ik met mijn hoofd in de wolken liep, zie ik opeens een uiltje geruisloos overvliegen. Misschien het bosuiltje dat ik 's morgens vaak hoor? Zonder hond had ik beide toch maar mooi gemist!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten